Ugrás a főmenühöz Ugrás a divíziómenühöz Ugrás a tartalomhoz Ugrás a lábléchez

Aktuális:

Friss hírek, események, rendezvények, előadások, kiállítások
<<
>>
Hirdetmény
A Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara H I R D E T M É N Y E a 2020–2024...
Megjelentek az Egészségipari Támogatási Program részletei
Megjelentek az Egészségipari Támogatási Program részletei Magyarországnak az az érdeke, hogy az eg...
Magyar Kézműves Remek 2020 pályázati felhívás
PÁLYÁZATI FELHÍVÁS a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) kétfordulós pályázatot hirdet a „M...
Ennyi pénzt kíván elkölteni a kormány panziók építésének támogatására Pest megyében
Panziók építésére pályázhatnak a Pest megyei vállalkozások és önkormányzati tulajdonú gazdasági társ...
A koronavírussal kapcsolatos nemzetközi gazdasági hírek
SZEPES EXPO - SPIŠ EXPO - szepesi kiállítás és vásár Iglón – 2020. július 17 – 19.
SZEPES EXPO - SPIŠ EXPO - szepesi kiállítás és vásár Iglón – 2020. július 17 – 19. Tisztelt Vállal...
Nyári tréningek az MLE-nél!
Nyári tréningek az MLE-nél!
Védelmi ipari kapacitások felmérése
Tisztelt Vállalkozó! A Nemzeti Védelmi Ipari és Védelmi Célú Fejlesztésekért, valamint a Haderő-mo...
MKIK Piactér - Felajánlások rendszere
A piactér felület célja a cégek közötti üzéleti kapcsolatok élénkítése és támogatása. A piactér az a...
Szakmák elérhetősége megosztás
Már letölthető a NAV Online Számla mobilapplikációja
Már letölthető a NAV Online Számla mobilapplikációja Tisztelt Vállalkozók! A Nemzeti Adó- és Vámhiva...
Design Management Díj 2020 – PÁLYÁZATI FELHÍVÁS
Üzleti Túlélőcsomag
Pályaválasztást segítő kiadvány 2019
Digitális oktatás! Pályán maradunk, ismeretek könnyedén
Digitális oktatás! Pályán maradunk, ismeretek könnyedén
Pályán maradunk! Ismeretek könnyedén. Egyszerű és szórakoztató programokkal tudjuk támogatni a diá...
ÚJ VERSENYKÉPESSÉG NÖVELŐ TÁMOGATÁSI PROGRAM - PÁLYÁZATI FELHÍVÁS
Összhangban a gazdaságvédelmi akcióterv részleteinek bemutatására megrendezett webkonferencián bejel...
A Grant Thornton Magyarország segélyvonal létrehozásával segíti a KKV-kat
Szakképzési információk
Tisztelt Vállalkozók! Kedves Tanulók! A koronavírus-járvány okozta jelenlegi rendkívüli helyzetben...
Digitális oktatás! Pályán maradunk, ismeretek könnyedén
Digitális oktatás! Pályán maradunk, ismeretek könnyedén
Pályán maradunk! Ismeretek könnyedén. Egyszerű és szórakoztató programokkal tudjuk támogatni a diá...
KAMARAI HÁLÓZAT VÉLEMÉNYE A „GAZDASÁGVÉDELMI AKCIÓTERV”- RŐL
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium tájékoztatása a kozmetikai szolgáltatások vonatkozásában
Üzleti túlélőcsomag
Tisztelt Vállalkozók! A teljes kamarai hálózat kiemelten támogatja a koronavírus járvány gazdasági h...
INDUL AZ MKIK GVI 2020. ÁPRILISI ONLINE KONJUNKTÚRA FELVÉTELE
INDUL AZ MKIK GVI 2020. ÁPRILISI ONLINE KONJUNKTÚRA FELVÉTELE
Kiemelt téma: a koronavírus-járvány gazdasági hatásai A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Gazda...
Kerül, amibe kerül - Az európai gazdaság megmentése koronavírus járvány idején - Győri Enikő írása
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara II. Javaslatcsomagja
Gazdálkodó szervezetek, egyéni vállalkozók fizetési kedvezményei
Végrehajtási eljárás felfüggesztése
Magánszemélyek, egyéni vállalkozók fizetési kedvezménye
Az online pénztárgépek éves felülvizsgálata a COVID-19 koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzet ideje alatt
A koronavírus hatásainak és kezelésének felmérése a hazai vállalati szektorra vonatkozóan – második hullám
Tisztelt Vállalkozó! A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara annak érdekében, hogy minél pontosabb kép...
Visszatérés a weboldalhoz

ÍGY FOG KINÉZNI AZ ÁTLAG FOGYASZTÓ 2030-BAN

ÍGY FOG KINÉZNI AZ ÁTLAG FOGYASZTÓ 2030-BAN

ÍGY FOG KINÉZNI AZ ÁTLAG FOGYASZTÓ 2030-BAN

2016. január 13. | Általános hír

15 év alatt hatalmas fejlődésen mehet át a világ, ezt bizonyítja a világ 2000 óta mutatott megváltozása is. Még érdekesebb azonban, hogy egy ilyen tempóban változó világban mit hoz a jövő. A McKinsey ennek járt utána, és friss elemzésében megkísérelte meghatározni, milyenek lesznek a világ fogyasztói 2030-ban.

Mi minden változhat a következő 15 év során? A McKinsey friss elemzésében ezt az egyáltalán nem elhanyagolható kérdést vizsgálta a fogyasztási cikkek szektorának szempontjából.

Az időtáv érzékeltetése érdekében először érdemes egy pillantást vetni arra, hogy milyen változások történtek az elmúlt 15 évben. 2000-ben például a fejlődő országok lakosságának 30%-a még extrém szegénységben élt, jelenleg már „csak” 15%-uk van ebben az elkeserítő helyzetben. Akkoriban az emberek 12%-a rendelkezett mobiltelefonnal, ma már 60%-a. De ne feledkezzünk meg a jelenleg másfél milliárd felhasználót számláló Facebookról sem, ami 2000-ben még útra sem kelt, hogy meghódítsa a világot.

Ezek és az ezekhez hasonló változások befolyásolták, hogyan élnek, gondolkodnak és vásárolnak jelenleg a fogyasztók. A jelek szerint pedig a változásoknak még közel sincs vége, sokkal inkább azok további gyorsulása látható.

MELY TRENDEK SZÁMÍTANAK A LEGTÖBBET?

A McKinsey alapos kutatómunka után több olyan trendet azonosított és elemzett, ami mélyen érinti a fogyasztói cikkek iparágát. A trendeket öt kategóriába sorolták:

  • a fogyasztók megváltozása,
  • a geopolitikai folyamatok fejlődése,
  • új mintázatok a személyes fogyasztásban,
  • technológiai fejlődések,
  • strukturális iparági változások.

Az egyes csoportokba tartozó trendeket az alábbi táblázat tartalmazza.

Egyes tendenciák kapcsán szinte minden elemző hasonlóképpen gondolkodik: nagyjából biztosnak tűnik, hogy a világ középosztályának fogyasztási kiadásai közel háromszorosára nőnek 2030-ra, és a szakértők egyetértenek abban is, hogy a Föld lakosságának több mint 75%-a rendelkezni fog mobiltelefonnal.

Vannak azonban olyan tendenciák, amelyeknél egyáltalán nem világos, milyen irányba fordulnak közép- és hosszú távon. Lehetnek olyanok, amelyek akár robbanásszerű fejlődésnek indulhatnak, de az is könnyen előfordulhat, hogy néhány éven belül kihunynak. A McKinsey szerint ezekre jelent példát a fogyasztói piacra szánt 3-D nyomtatás. Bár már 1000 dollárnál alacsonyabb áron elérhetők 3-D nyomtatók, a szakemberek nem biztosak benne, hogy a hisztéria lecsengése után ezek valóban beépülnek a fogyasztók mindennapjaiba.

Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy minden trendnek eltérő hatása lesz a fogyasztói cikkek iparágára. Ennek szemléltetése céljából egy olyan ábrán is ábrázolták ezeket, aminek segítségével a vállalatok vezetői megérthetik, mely trendek gyakorolhatják a legnagyobb hatást működésükre. (A vízszintes tengelyen az előrejelezhetőség foka, a függőlegesen pedig a fogyasztási szektorra gyakorolt potenciális hatás szerepel.)
A fenti ábra jobb felső sarkában szerepelnek tehát azok a nagy valószínűségű és nagy hatású trendek, amelyek nagy eséllyel meghatározzák a fogyasztási cikkek iparágát 2030-ra. Ebből leolvashatók a következők:

  • A városi lakosok folyamatos növekedésének (éves szinten 65 millió fős bővülést várnak) hatására a fogyasztók többsége 2030-ban városokban fog élni.
  • Az átlagos fogyasztó idősebb lesz, mint jelenleg. A fejlett világ idősebb népességének növekedése meg fogja haladni a fejlődő világban élő fiatalok számának bővülési ütemét.
  • 2030-ra a világon élő 8,5 milliárd ember 75%-a rendelkezni fog mobiltelefonnal és internethozzáféréssel is.
  • A fejlődő világ középosztálya nagyságrendileg nagyobb lesz, mint jelenleg és tagjai jobban fognak élni, mint a szüleik.
  • Az üzleti oldalon a konszolidáció folytatódni fog, és a vállalatok nagyobb hasznát fogják venni a digitalizációnak, a big datának, illetve az analitikának.

Az egyes trendek nem azonos mértékben érintik az egyes piacokat és termékkategóriákat. A fejlett robotika például sokat fog előrelépni Ázsiában, de rengeteget kell még behoznia Afrikában és Dél-Amerikában. A McKinsey szerint a vállalatoknak ilyen árnyalatokat is szem előtt kell tartaniuk, ha a meg akarják határozni, mely trendek lesznek hatással rájuk, és sikeresen akarnak alkalmazkodni a jövő kihívásaihoz.

 

forrás: alapblog.hu

mckinsey alapblog


Gazdasági Hírtükör Archívum kisbanner

Gazdasági Hírtükör Archívum



Kamarai klubjaink


Széchenyi kártya
Üzlet @ Hálón kamarai adatbázis
Korrekt Partner pályázati felhívás