Aktuális:
ÍGY FOG KINÉZNI AZ ÁTLAG FOGYASZTÓ 2030-BAN
ÍGY FOG KINÉZNI AZ ÁTLAG FOGYASZTÓ 2030-BAN
2016. január 13. | Általános hír
15 év alatt hatalmas fejlődésen mehet át a világ, ezt bizonyítja a világ 2000 óta mutatott megváltozása is. Még érdekesebb azonban, hogy egy ilyen tempóban változó világban mit hoz a jövő. A McKinsey ennek járt utána, és friss elemzésében megkísérelte meghatározni, milyenek lesznek a világ fogyasztói 2030-ban.
Mi minden változhat a következő 15 év során? A McKinsey friss elemzésében ezt az egyáltalán nem elhanyagolható kérdést vizsgálta a fogyasztási cikkek szektorának szempontjából.
Az időtáv érzékeltetése érdekében először érdemes egy pillantást vetni arra, hogy milyen változások történtek az elmúlt 15 évben. 2000-ben például a fejlődő országok lakosságának 30%-a még extrém szegénységben élt, jelenleg már „csak” 15%-uk van ebben az elkeserítő helyzetben. Akkoriban az emberek 12%-a rendelkezett mobiltelefonnal, ma már 60%-a. De ne feledkezzünk meg a jelenleg másfél milliárd felhasználót számláló Facebookról sem, ami 2000-ben még útra sem kelt, hogy meghódítsa a világot.
Ezek és az ezekhez hasonló változások befolyásolták, hogyan élnek, gondolkodnak és vásárolnak jelenleg a fogyasztók. A jelek szerint pedig a változásoknak még közel sincs vége, sokkal inkább azok további gyorsulása látható.
MELY TRENDEK SZÁMÍTANAK A LEGTÖBBET?
A McKinsey alapos kutatómunka után több olyan trendet azonosított és elemzett, ami mélyen érinti a fogyasztói cikkek iparágát. A trendeket öt kategóriába sorolták:
- a fogyasztók megváltozása,
- a geopolitikai folyamatok fejlődése,
- új mintázatok a személyes fogyasztásban,
- technológiai fejlődések,
- strukturális iparági változások.
Az egyes csoportokba tartozó trendeket az alábbi táblázat tartalmazza.

Egyes tendenciák kapcsán szinte minden elemző hasonlóképpen gondolkodik: nagyjából biztosnak tűnik, hogy a világ középosztályának fogyasztási kiadásai közel háromszorosára nőnek 2030-ra, és a szakértők egyetértenek abban is, hogy a Föld lakosságának több mint 75%-a rendelkezni fog mobiltelefonnal.
Vannak azonban olyan tendenciák, amelyeknél egyáltalán nem világos, milyen irányba fordulnak közép- és hosszú távon. Lehetnek olyanok, amelyek akár robbanásszerű fejlődésnek indulhatnak, de az is könnyen előfordulhat, hogy néhány éven belül kihunynak. A McKinsey szerint ezekre jelent példát a fogyasztói piacra szánt 3-D nyomtatás. Bár már 1000 dollárnál alacsonyabb áron elérhetők 3-D nyomtatók, a szakemberek nem biztosak benne, hogy a hisztéria lecsengése után ezek valóban beépülnek a fogyasztók mindennapjaiba.
Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy minden trendnek eltérő hatása lesz a fogyasztói cikkek iparágára. Ennek szemléltetése céljából egy olyan ábrán is ábrázolták ezeket, aminek segítségével a vállalatok vezetői megérthetik, mely trendek gyakorolhatják a legnagyobb hatást működésükre. (A vízszintes tengelyen az előrejelezhetőség foka, a függőlegesen pedig a fogyasztási szektorra gyakorolt potenciális hatás szerepel.)
A fenti ábra jobb felső sarkában szerepelnek tehát azok a nagy valószínűségű és nagy hatású trendek, amelyek nagy eséllyel meghatározzák a fogyasztási cikkek iparágát 2030-ra. Ebből leolvashatók a következők:
- A városi lakosok folyamatos növekedésének (éves szinten 65 millió fős bővülést várnak) hatására a fogyasztók többsége 2030-ban városokban fog élni.
- Az átlagos fogyasztó idősebb lesz, mint jelenleg. A fejlett világ idősebb népességének növekedése meg fogja haladni a fejlődő világban élő fiatalok számának bővülési ütemét.
- 2030-ra a világon élő 8,5 milliárd ember 75%-a rendelkezni fog mobiltelefonnal és internethozzáféréssel is.
- A fejlődő világ középosztálya nagyságrendileg nagyobb lesz, mint jelenleg és tagjai jobban fognak élni, mint a szüleik.
- Az üzleti oldalon a konszolidáció folytatódni fog, és a vállalatok nagyobb hasznát fogják venni a digitalizációnak, a big datának, illetve az analitikának.
Az egyes trendek nem azonos mértékben érintik az egyes piacokat és termékkategóriákat. A fejlett robotika például sokat fog előrelépni Ázsiában, de rengeteget kell még behoznia Afrikában és Dél-Amerikában. A McKinsey szerint a vállalatoknak ilyen árnyalatokat is szem előtt kell tartaniuk, ha a meg akarják határozni, mely trendek lesznek hatással rájuk, és sikeresen akarnak alkalmazkodni a jövő kihívásaihoz.
forrás: alapblog.hu
- A kamara
- Köszöntő
- Munkatársak
- Szabályzatok
- Közérdekű adatok
- 1. Szervezeti, személyzeti adatok
- 2. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok
- 2.1 A szerv alaptevékenysége, feladat- és hatáskörök
- 2.2 Tevékenység tájékoztató
- 2.3 Helyi önk. feladatai
- 2.4 A hatósági ügyek intézésének rendje
- 2.5 Közszolgáltatások
- 2.6 A szerv nyilvántartásai
- 2.7 Nyilvános kiadványok
- 2.8 Testületi szerv döntéshozatal, ülések
- 2.9 A szerv döntései, koncepciók, tervezetek, javaslatok
- 2.10 Hirdetmények
- 2.11 Pályázatok
- 2.12 Alaptevékenységgel kapcsolatos vizsgálatok
- 2.13 Közérdekű adatok igénylésének rendje
- 2.14 Statisztikák jogszabály alapján
- 2.15 Statisztikák közérdekű adatokról
- 2.16 Közérdekű adatok hasznosítási szerződései
- 2.17 Közérdekű adatok felhasználási feltételei
- 2.18 Egyedi közzétételi listák
- 2.19 Közadat újrahasznosítás tájékoztatás
- 2.20 Közadat újrahasznosítási feltételek
- 2.21 Közadat újrahasznosítási díjszabás
- 2.22 Közadat újrahasznosítási jogorvoslat
- 2.23 Közadat újrahasznosítási szerződésekk
- 2.24 Közadat digitalizálási megállapodásokrahasznosítási feltételek
- 2.25 Közadatra vonatkozó szervezeti szabályok
- 3. Gazdálkodási adatok
- Előadások
- Kamarai klubjaink
- Kamarai regisztráció
- Békéltető Testület
- Letölthető nyomtatványok
- Tanfolyamaink
- Kiadványok
- TSZSZ
- Innováció
- Támop-2.3.4.B-13/1-2013-0001 Dolgozva tanulj!
- Eseménynaptár
- Képgalériák
- Elérhetőségeink
- Hírlevél feliratkozás
- Film Pest megyéről
- Korrekt Partner
- MVP-KMR Projekt
- Víz Napja Konferencia
- Regisztráció
- Önkéntes tagság
- Szolgáltatásaink
- Szakképzés
- Okmányhitelesítés
- Dokumentumtár