Ugrás a főmenühöz Ugrás a divíziómenühöz Ugrás a tartalomhoz Ugrás a lábléchez

Aktuális:

Friss hírek, események, rendezvények, előadások, kiállítások
<<
>>
Elindult „Az Év Felelős Foglalkoztatója 2019” pályázat!
Elindult „Az Év Felelős Foglalkoztatója 2019” pályázat! A pályázat kiírását az OFA Nonprofit Kft. az...
INFO BANDI CCIU- Luglio 2019
INFO BANDI CCIU- Luglio 2019 Gentile Socio, il servizio CCIU – INFOBANDI, che come saprai ha l...
WEEKLY INFO & NEWS della CCIU N°7
"WEEKLY INFO & NEWS" Buongiorno, Presentiamo la settima edizione del "Weekly Info...
SZEPES EXPO - SPIŠ EXPO - szepesi kiállítás és vásár Iglón - 2019. július 19 – 21.
SZEPES EXPO - SPIŠ EXPO - szepesi kiállítás és vásár Iglón - 2019. július 19 – 21. Tisztelt Váll...
Workshop su TECNOLOGIA, FUTURO, INNOVAZIONE
In collaborazione con La Camera di Commercio Italiana per l’Ungheria ha il piac...
Invito Workshop - su Public Speaking Giovedì 20 Giugno
in collaborazione con Caro Socio e Amico, in occasione dell’attivazione del Polo della For...
Invito Workshop
Invito ai workshop della CCIU Caro Socio e Amico, La CCIU è lieta di invitarti ai seguen...
APERITIME ITALIAN FESTIVAL 13/06/2019
AperiTime Italian Festival 2019 Giugno 13 @ 18:45 - 22:00 Gentile Socio e Amico, La Camera di Comm...
WEEKLY INFO & NEWS della CCIU N°6
"WEEKLY INFO & NEWS" Buongiorno, Presentiamo la sesta edizione del "Weekly Info & News", vorremmo...
Szakképző iskolai tanulók kedvezményes étkeztetése
A szakképző iskolai tanulók kedvezményes étkeztetésével kapcsolatban az MKIK szakmai véleményt kér...
2019 Érdi Nyitnikék - Kiállítói lista
Az Érdi Nyitnikék Kiállítói listája az alábbi linken érhető el: https://szervezo.pmkik.hu/2019/erdi-...
Ingyenes belépő az IPAR NAPJAI - MACH-TECH kiállításra
Ingyenes belépő az IPAR NAPJAI - MACH-TECH kiállításra
Kedves Vállalkozónk! Ezúton meghívjuk Önt az Ipar napjai – MACH-TECH (2019. május 14-17. Hunge...
Belső motiváció - a megfizethetetlen hajtóerő - tréning 2019.04.25
M E G H Í V Ó A Budapesti Területi Klub vezetősége tisztelettel meghívja az érdeklődő vállalkozó...
A FOGLALKOZTATÁSPOLITIKA AKTUÁLIS KÉRDÉSEI SZAKMAI-MÓDSZERTANI MENEDZSERKONFERENCIA
Slovak Matchmaking Fair Nitra 2019
A Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara H I R D E T M É N Y E időközi kamarai küldöttválasztásról
A Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara H I R D E T M É N Y E időközi kam...
CONSTRUMA kedvezményes jegy
CONSTRUMA kedvezményes jegy
Tisztelt Látogatónk, Partnerünk! A CONSTRUMA, a régió vezető építőipari szakkiállítására idén áprili...
KOZMETIKUS MESTERVIZSGÁRA FELKÉSZÍTŐ TANFOLYAM EGY HELYEN
KOZMETIKUS MESTERVIZSGÁRA FELKÉSZÍTŐ TANFOLYAM EGY HELYEN
JELENTKEZÉS FELTÉTELE: KOZMETIKUS VÉGZETTSÉG + 5 ÉVES SZAKMAI GYAKORLAT IGAZOLÁSA (munkáltatói igazo...
JELENTKEZZEN TÁRSKIÁLLÍTÓNAK az Ipar Napjai Kiállításra!
A Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara az idei évben is részt vesz az Ip...
TÁTRA EXPÓ /TATRA EXPO 2019. április 26-28., Poprádi Aréna
TÁTRA EXPÓ /TATRA EXPO 2019. április 26-28., Poprádi Aréna
Tisztelt Üzleti Partner! Használja ki a lehetőséget, és vegyen részt az alacsony költségű, szlovákia...
Hogyan vezessem az e-építési naplót szakszerűen és jogszerűen?
A Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara (PMKIK) az érdeklődői igények sze...
Hogyan vezessem az e-építési naplót szakszerűen és jogszerűen?
A Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara (PMKIK) az érdeklődői igények sze...
Hogyan vezessem az e-építési naplót szakszerűen és jogszerűen?
Hogyan vezessem az e-építési naplót szakszerűen és jogszerűen?
A Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara (PMKIK) az érdeklődői igények sze...
Focus Ungheria 19 marzo 2019
La Camera di Commercio Italiana per l’Ungheria e Confindustria Macerata In collaborazione con l’Am...
ÉRDI NYITNIKÉK - Tavaszi Vásár és Kiállítás
Tisztelt Vállalkozó! Tisztelt Kamarai Tagtársunk! Tisztelt Partnerünk! Örömmel adunk hírt, egyúttal ...
BELGABIZ SEMINAR on 7th of March 2019
Pályázati igények felmérésére – Innovációs Roadshow
Pályázati igények felmérésére – Innovációs Roadshow
Partneri Meghívó Tisztelt Partnerünk! Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM), valamint a...
Legyen Ön is kiállítónk a CONSTRUMÁN! 38. Nemzetközi építőipari szakkiállítás
!Legyen Ön is kiállítónk a CONSTRUMÁN! 38. Nemzetközi építőipari szakkiállítás Ismét megrendezésre...
WEEKLY INFO & NEWS
"WEEKLY INFO & NEWS" Buongiorno, Siamo giá alla terza uscita del "Weekly Info & News", il nuovo...
TÁJÉKOZTATÁS A 2019. ÉVI ADÓJOGSZABÁLY VÁLTOZÁSOKRÓL, AKTUALITÁSOKRÓL. 2019. FEBRUÁR 14. Gödöllő - Elhangzott előadások
Tájékoztatás a 2019. évi adójogszabály változásokról, aktualitásokról. Előadók: A NAV Ügyfélkapcsola...
Visszatérés a weboldalhoz

ÍGY FOG KINÉZNI AZ ÁTLAG FOGYASZTÓ 2030-BAN

ÍGY FOG KINÉZNI AZ ÁTLAG FOGYASZTÓ 2030-BAN

ÍGY FOG KINÉZNI AZ ÁTLAG FOGYASZTÓ 2030-BAN

2016. január 13. | Általános hír

15 év alatt hatalmas fejlődésen mehet át a világ, ezt bizonyítja a világ 2000 óta mutatott megváltozása is. Még érdekesebb azonban, hogy egy ilyen tempóban változó világban mit hoz a jövő. A McKinsey ennek járt utána, és friss elemzésében megkísérelte meghatározni, milyenek lesznek a világ fogyasztói 2030-ban.

Mi minden változhat a következő 15 év során? A McKinsey friss elemzésében ezt az egyáltalán nem elhanyagolható kérdést vizsgálta a fogyasztási cikkek szektorának szempontjából.

Az időtáv érzékeltetése érdekében először érdemes egy pillantást vetni arra, hogy milyen változások történtek az elmúlt 15 évben. 2000-ben például a fejlődő országok lakosságának 30%-a még extrém szegénységben élt, jelenleg már „csak” 15%-uk van ebben az elkeserítő helyzetben. Akkoriban az emberek 12%-a rendelkezett mobiltelefonnal, ma már 60%-a. De ne feledkezzünk meg a jelenleg másfél milliárd felhasználót számláló Facebookról sem, ami 2000-ben még útra sem kelt, hogy meghódítsa a világot.

Ezek és az ezekhez hasonló változások befolyásolták, hogyan élnek, gondolkodnak és vásárolnak jelenleg a fogyasztók. A jelek szerint pedig a változásoknak még közel sincs vége, sokkal inkább azok további gyorsulása látható.

MELY TRENDEK SZÁMÍTANAK A LEGTÖBBET?

A McKinsey alapos kutatómunka után több olyan trendet azonosított és elemzett, ami mélyen érinti a fogyasztói cikkek iparágát. A trendeket öt kategóriába sorolták:

  • a fogyasztók megváltozása,
  • a geopolitikai folyamatok fejlődése,
  • új mintázatok a személyes fogyasztásban,
  • technológiai fejlődések,
  • strukturális iparági változások.

Az egyes csoportokba tartozó trendeket az alábbi táblázat tartalmazza.

Egyes tendenciák kapcsán szinte minden elemző hasonlóképpen gondolkodik: nagyjából biztosnak tűnik, hogy a világ középosztályának fogyasztási kiadásai közel háromszorosára nőnek 2030-ra, és a szakértők egyetértenek abban is, hogy a Föld lakosságának több mint 75%-a rendelkezni fog mobiltelefonnal.

Vannak azonban olyan tendenciák, amelyeknél egyáltalán nem világos, milyen irányba fordulnak közép- és hosszú távon. Lehetnek olyanok, amelyek akár robbanásszerű fejlődésnek indulhatnak, de az is könnyen előfordulhat, hogy néhány éven belül kihunynak. A McKinsey szerint ezekre jelent példát a fogyasztói piacra szánt 3-D nyomtatás. Bár már 1000 dollárnál alacsonyabb áron elérhetők 3-D nyomtatók, a szakemberek nem biztosak benne, hogy a hisztéria lecsengése után ezek valóban beépülnek a fogyasztók mindennapjaiba.

Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy minden trendnek eltérő hatása lesz a fogyasztói cikkek iparágára. Ennek szemléltetése céljából egy olyan ábrán is ábrázolták ezeket, aminek segítségével a vállalatok vezetői megérthetik, mely trendek gyakorolhatják a legnagyobb hatást működésükre. (A vízszintes tengelyen az előrejelezhetőség foka, a függőlegesen pedig a fogyasztási szektorra gyakorolt potenciális hatás szerepel.)
A fenti ábra jobb felső sarkában szerepelnek tehát azok a nagy valószínűségű és nagy hatású trendek, amelyek nagy eséllyel meghatározzák a fogyasztási cikkek iparágát 2030-ra. Ebből leolvashatók a következők:

  • A városi lakosok folyamatos növekedésének (éves szinten 65 millió fős bővülést várnak) hatására a fogyasztók többsége 2030-ban városokban fog élni.
  • Az átlagos fogyasztó idősebb lesz, mint jelenleg. A fejlett világ idősebb népességének növekedése meg fogja haladni a fejlődő világban élő fiatalok számának bővülési ütemét.
  • 2030-ra a világon élő 8,5 milliárd ember 75%-a rendelkezni fog mobiltelefonnal és internethozzáféréssel is.
  • A fejlődő világ középosztálya nagyságrendileg nagyobb lesz, mint jelenleg és tagjai jobban fognak élni, mint a szüleik.
  • Az üzleti oldalon a konszolidáció folytatódni fog, és a vállalatok nagyobb hasznát fogják venni a digitalizációnak, a big datának, illetve az analitikának.

Az egyes trendek nem azonos mértékben érintik az egyes piacokat és termékkategóriákat. A fejlett robotika például sokat fog előrelépni Ázsiában, de rengeteget kell még behoznia Afrikában és Dél-Amerikában. A McKinsey szerint a vállalatoknak ilyen árnyalatokat is szem előtt kell tartaniuk, ha a meg akarják határozni, mely trendek lesznek hatással rájuk, és sikeresen akarnak alkalmazkodni a jövő kihívásaihoz.

 

forrás: alapblog.hu

mckinsey alapblog


Gazdasági Hírtükör Archívum kisbanner

Gazdasági Hírtükör Archívum



Kamarai klubjaink


Széchenyi kártya
Üzlet @ Hálón kamarai adatbázis
Korrekt Partner pályázati felhívás