Aktuális:
Sikeresek az üzemlátogatások - Az ösztöndíjas szakmákra fókuszálnak elsősorban
Sikeresek az üzemlátogatások - Az ösztöndíjas szakmákra fókuszálnak elsősorban
2015. december 14. | Általános hír
Tapasztalataim szerint egy teljes osztályt nincs értelme üzemlátogatásra vinni, hiszen nem mindenkit érdekel a szakképzés és az üzemek nem is tudnak egyszerre ekkora létszámot fogadni - mondta Bott Katalin. - Nyolc-tizenöt fő közötti csoport az ideális, s nem a nyolcadik osztályosokra, hanem a hetedikesekre érdemes koncentrálni, ők ugyanis még jó eséllyel nem döntötték el, hol tanulnak tovább. A nyolcadikosok ilyenkor általában már nemcsak döntöttek, hanem be is adták a jelentkezésüket. Elsősorban az ösztöndíjas szakmákra fókuszáltunk, vagyis a gépi forgácsoló, hegesztőket, lakatosokat, szerszámkészítőket és asztalosokat foglalkoztató cégekhez szerveztünk üzemlátogatást - foglalta össze a pályaorientációs tanácsadó. Hozzátette: az egyeztetéseknél az is szempont volt, hogy az iskolákhoz öt-tíz perces sétával elérhetőek legyenek az üzemek, bár volt olyan vállalat, amit a távolság ellenére sem akartak kihagyni, ezért inkább buszt rendeltek. A jelentkező diákoknak a tanácsadó az üzemlátogatás előtt osztályfőnöki órán elmondta, hogy mire számítsanak és bátorította őket, hogy mindenekelőtt jól nézzenek körül, kérdezzenek a vezetőtől, a szakmunkásoktól, hiszen kivételes alkalom, amikor a munkakörülményektől a fizetésig mindenre választ kaphatnak. -Bár a cégek emberei elsősorban a szakma szépségeiről beszélnek, azért azt sem titkolják, hogy szombaton vagy vasárnap is dolgozni kell, ha éppen olyan megrendelésük van - emelte ki Bott Katalin. –
A gyerekek láthatták azt is, hogy az asztalos sem csak gyalut és vésőt használ, hanem CNC gépen is dolgozik. A gépi forgácsoló vagy éppen a szerszámkészítő ugyancsak számítógép által vezérelt gépeket használ. S egyúttal azt is hallják, hogy ezek keresett szakmák, biztos helyük, munkájuk lesz holnapután is.
A gyerekeket mindig elkíséri egy tanár, többnyire az osztályfőnök, aki utólag visszaigazolja, hogy mennyire sikeres volt egy- egy üzemlátogatás. A legfontosabb tanulság, hogy a diákok többsége először járt munkahelyen, s ha kiderül, hogy az általa választott szakma esetleg nem neki való, máshogy képzelte, akkor még módosíthat, jelentkezhet máshova.
-Több csoportot vittünk el olyan szakmák bemutatására, amelyek fölöttébb népszerűek, mint a vendéglátás, vagyis szakács, cukrász, pincér - tájékoztatott Bott Katalin. - Meglepő volt, hogy bár ezek sokkal jobban ismertek, mint például a fémes szakmák, amelyekkel csak gyárkapun belül lehet találkozni, mégis hiányosak az ismereteik. Más az, amikor egy étterem konyháját belülről látják, s kiderül, hogy ott még halat is kell pucolni. A diák elgondolkodik, hogy erről álmodott-e, ezt szeretné-e valóban hivatásszerűen végezni? Az üzemlátogatás után még időben lehet módosítani a pályaválasztást. A gimnáziumba készülőknek is szoktam ajánlani, hiszen nem árt, ha az ismereteik bővülnek, nem felejtik el az üzemlátogatás tapasztalatait később sem.
- A kamara
- Köszöntő
- Munkatársak
- Szabályzatok
- Közérdekű adatok
- 1. Szervezeti, személyzeti adatok
- 2. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok
- 2.1 A szerv alaptevékenysége, feladat- és hatáskörök
- 2.2 Tevékenység tájékoztató
- 2.3 Helyi önk. feladatai
- 2.4 A hatósági ügyek intézésének rendje
- 2.5 Közszolgáltatások
- 2.6 A szerv nyilvántartásai
- 2.7 Nyilvános kiadványok
- 2.8 Testületi szerv döntéshozatal, ülések
- 2.9 A szerv döntései, koncepciók, tervezetek, javaslatok
- 2.10 Hirdetmények
- 2.11 Pályázatok
- 2.12 Alaptevékenységgel kapcsolatos vizsgálatok
- 2.13 Közérdekű adatok igénylésének rendje
- 2.14 Statisztikák jogszabály alapján
- 2.15 Statisztikák közérdekű adatokról
- 2.16 Közérdekű adatok hasznosítási szerződései
- 2.17 Közérdekű adatok felhasználási feltételei
- 2.18 Egyedi közzétételi listák
- 2.19 Közadat újrahasznosítás tájékoztatás
- 2.20 Közadat újrahasznosítási feltételek
- 2.21 Közadat újrahasznosítási díjszabás
- 2.22 Közadat újrahasznosítási jogorvoslat
- 2.23 Közadat újrahasznosítási szerződésekk
- 2.24 Közadat digitalizálási megállapodásokrahasznosítási feltételek
- 2.25 Közadatra vonatkozó szervezeti szabályok
- 3. Gazdálkodási adatok
- Előadások
- Kamarai klubjaink
- Kamarai regisztráció
- Békéltető Testület
- Letölthető nyomtatványok
- Tanfolyamaink
- Kiadványok
- TSZSZ
- Innováció
- Támop-2.3.4.B-13/1-2013-0001 Dolgozva tanulj!
- Eseménynaptár
- Képgalériák
- Elérhetőségeink
- Hírlevél feliratkozás
- Film Pest megyéről
- Korrekt Partner
- MVP-KMR Projekt
- Víz Napja Konferencia
- Regisztráció
- Önkéntes tagság
- Szolgáltatásaink
- Szakképzés
- Okmányhitelesítés
- Dokumentumtár